Wybierz wydziałWydział w CiechanowieWydział w OstrołęceWydział w PłockuWydział w RadomiuWydział w SiedlcachWydział w Warszawie

Akademia Wiedzy o Społeczeństwie

 

 

Szanowni Państwo,
Nauczyciele Wiedzy o społeczeństwie (wszystkich etapów edukacyjnych) oraz zainteresowani tematyką
Zapraszamy na

 

AKADEMIĘ WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE

 

 

 

 

Wydarzyło się w projekcie...

 

Za nami 3 spotkanie w ramach projektu Akademia Wiedzy o Społeczeństwie. W dniu 5 kwietnia 2017 r. uczestnicy projektu spotkali się w Instytucie Nauk Politycznych UW, ul. Krakowskie Przedmieście 3, tematem seminarium był Marketing polityczny we współczesnym państwie demokratycznym.

Czytaj więcej...

 

 

Co Ty powiesz? O tym, jak uczyć (się) debatowania i jak korzystać z tej nauki w szkole  – warsztaty w ramach Akademii Wiedzy o Społeczeństwie.

Od TOBo (twierdzenie, opinia, bo…), poprzez „trzeci mój”, bramki podróżników, analizę argumentów, dyskusje: karuzelową i żetonową aż do debaty popperowskiej i oksfordzkiej -  taka drogę przebyli uczestnicy dwudniowych warsztatów, które odbyły się 24 i 25 marca 2017 r. w Wydziale warszawskim MSCDN.

Czytaj więcej...

 

 

W środę 18 stycznia 2017 r. ruszył nowy projekt Akademia Wiedzy o Społeczeństwie realizowany przez MSCDN i Instytut Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Pierwsze seminarium pt. Konstytucjonalizm współczesny odbyło się w sali Stefana Czarnowskiego przy ulicy Krakowskie Przedmieście 3.

Projekt zainaugurowały dr hab. Ewa Marciniak dyrektor Instytutu Nauk Politycznych UW oraz przedstawicielka MSCDN Ewa Lubczyńska. W wystąpieniach panie podkreśliły istotę projektu dla doskonalenia kompetencji obywatelskich i społecznych oraz fakt, że współpraca pomiędzy Instytutem Nauk Politycznych UW a MSCDN daje możliwość trwałości efektów zaplanowanych działań.  Jest ona gwarancją połączenia najwyższej jakości prowadzących – przedstawicieli UW oraz doświadczenia MSCDN w realizacji form warsztatowych.

Uczestnicy seminarium mieli możliwość spotkania się i wysłuchania wykładów wybitnych polskich konstytucjonalistów: dr hab. Jarosława Szymanka prof. UW, dr hab. Tomasza Słomki, dr hab. Jacka Zaleśnego. Całość seminarium moderował dr hab. Tomasz Kownacki, debatę na zakończenie seminarium prowadziła dr Renata Mieńkowska – Norkiene.

Jednym z celów projektu jest doskonalenie kompetencji obywatelskich nauczycieli, zatem całe pierwsze spotkanie poświęcono konstytucjonalizmowi współczesnemu. Konstytucja, jako najważniejszy dokument w państwie określa przecież jego ustrój oraz prawa i obowiązki obywateli.

Tematyka poszczególnych wykładów „Rola i znaczenie konstytucji w państwach demokratycznych w XXI wieku”, „Pozycja Trybunału Konstytucyjnego w systemie politycznym RP i jego rola dla funkcjonowania państwa prawa” oraz „Stanowiska i postawy wobec sporu wokół Trybunału Konstytucyjnego” pozwoliła uczestnikom seminarium uporządkować dotychczasową wiedzę, zadać sobie pytania, Czym jest konstytucja? Jakie przypisujemy jej zadania?, w obiektywny sposób przyjrzeć się kwestiom dotyczącym Trybunału Konstytucyjnego.

Na zakończenie seminarium odbyła się debata uczestników wobec problemu Trybunału Konstytucyjnego i jego roli w systemie politycznym RP.

Kompetencje związane z debatowaniem uczestnicy projektu będą cały czas doskonalić w czasie realizacji kolejnych jego komponentów. Będzie to możliwe m.in. na warsztatach, „Co Ty powiesz? O tym jak uczyć (się) debatowania i jak korzystać z tej nauki w szkole?, na które już w tej chwili serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.