Wybierz wydziałWydział w CiechanowieWydział w OstrołęceWydział w PłockuWydział w RadomiuWydział w SiedlcachWydział w Warszawie

 

 PICT0064-1

Mirosław Łoś

– dyplomowany nauczyciel fizyki i matematyki, doradca metodyczny fizyki, matematyki i przyrody, od 1999 r., członek komisji nagród dla nauczycieli Polskiego Towarzystwa Fizycznego. Były redaktor czasopisma „Fizyka w szkole” dla nauczycieli fizyki.
Autor wielu materiałów i artykułów dotyczących nauczania fizyki i przedmiotów przyrodniczych, miedzy innymi:

  • Przedmiotowy system oceniania i plan wynikowy dla nauczycieli fizyki w gimnazjum.
  • Zastosowanie multimediów i smartfonu w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.
  • Obudowa multimedialna (online) dla ucznia i nauczyciela do fizyki w gimnazjum.
  • Kaseta VHS i płyta CD ze sfilmowanymi eksperymentami do fizyki w gimnazjum i liceum.
  • Podręczniki multimedialne do fizyki dla gimnazjum zawierająca sfilmowane eksperymenty, interaktywne ćwiczenia, animacje i instrukcje dla uczniów umożliwiające samodzielne wykonanie eksperymentów w domu.
  • Eksperymenty z użyciem przedmiotów i materiałów dostępnych w domu – rola eksperymentu w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.
  • Publikacja w ramach Akademii Profesjonalnego Nauczyciela „Badaj, odkrywaj i myśl krytycznie  – eksperymenty  przyrodnicze warunkiem zrozumienia praw przyrody” – MSCDN, Warszawa 2014.
  • Udział w tworzeniu i recenzowaniu E-podręczników do fizyki dla gimnazjum i przyrody dla szkoły podstawowej realizowanych przez ORE.

Uczestnik wielu projektów, w tym międzynarodowych oraz konferencji i kursów szkoleniowych krajowych i zagranicznych dotyczących stosowania nowoczesnych,  nowatorskich metod i środków w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych (m.in. w USA, Niemczech, Szwajcarii, Holandii i Wielkiej Brytanii).
 Specjalizuje się w zakresie:

  • wdrażania nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego,
  • wyboru podręczników i środków dydaktycznych do nauczania,
  • planowania kariery zawodowej nauczyciela i awansu zawodowego,
  • zastosowania i roli eksperymentów w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych,
  • zastosowania TIK w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych,
  • zastosowania aktywizujących metod nauczania w pracy dydaktycznej nauczyciela.